Παιδί και διατροφή

Facebook
Pinterest
Twitter

Τα  σχολεία ανοίγουν και όλα τα παιδιά ετοιμάζονται για την καινούρια σχολική χρονιά.

Όλοι εμείς οι γονείς ξεκινάμε τον αγώνα να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της γνώσης και της αθλητικής δραστηριότητας για το μέγιστο καλό αποτέλεσμα των παιδιών μας.

Μέσα στις όλες ευθύνες, είναι το μεγάλο κεφάλαιο διατροφή. Μια σωστή διατροφή που δεν θα γεμίσει λιποκύτταρα τον οργανισμό του με αποτέλεσμα να εξελιχθεί ένας παχύσαρκος ενήλικας, αλλά  θα θωρακίσει τα παιδιά μας από τις ιώσεις του χειμώνα, θα διατηρήσει τις φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού απέναντι στις τεράστιες απαιτήσεις σωματικής αλλά και πνευματικές δραστηριότητες, θα αναπληρώσει τις φθορές των κυττάρων και να δημιουργήσει αποθήκες στον οργανισμό με θρεπτικά συστατικά.

Μια σωστή ποικιλία εβδομαδιαίας διατροφής πλούσια σε λαχανικά όπως έναν αρακά λεμονάτο ή αρακά με ντομάτα, γεμιστά, λαχανόρυζο, πρασόρυζο, σούπα κηπουρού, σπανακόρυζο ακόμα και σπρινκ ρολς ή σουβλάκι λαχανικών κλπ και φρούτα όπως φρουτοσαλάτα σμουθις κλπ, όσπρια όπως  πολύσπορη σούπα με λεμόνι ή βελουτέ, φασολάδα, φακές, ρεβυθόσουπα λεμονάτη ή βελουτέ κουκιά, φάβα, ψάρι  όπως στην λαδόκολλά με λαχανικά ή ψαρόσουπα, κρέας όπως μοσχάρι κοκκινιστό που το αγαπάνε, ή λεμονάτο, ή βραστό, κοτόσουπα με ρύζι, με τραχανά που είναι υπέροχο πιάτο, τυρί σε  μορφή τυρόπιτας  με φύλλο κρούστας η χωριάτικη ή τυροπιτάκια και ελαιόλαδο ψωμί και άμυλο (πατάτες λεμονάτες, πατάτες με πάπρικα, πατάτες με δεντρολίβανο και θυμάρι,  ρύζι, μακαρόνια με κιμά, μακαρόνια με σάλτσα τόνου, μακαρόνια με θαλασσινά,) εξασφαλίζει την ομαλή ανάπτυξη και διατήρηση της υγείας του παιδιού.

Το πρωινό είναι βασικό γεύμα για το παιδί. Όπως η μηχανή για να ξεκινήσει να δουλεύει θέλει καύσιμο, έτσι και το σώμα χρειάζεται την  τροφή για ένα σωστό ξεκίνημα ημέρας. Πρέπει να ανέβει η απαραίτητη ποσότητα γλυκόζης στον εγκέφαλο για να έχει μια σωστή συνεχής λειτουργία. Και αυτό το επιτυγχάνουμε με τα συχνά υγιεινά γευματάκια.

Ένα ποτήρι χυμό, φρουτοσαλάτα ,ένα μιλκ σέικ, μια ομελέτα φούρνου ή  ομελέτα με λαχανικά, ένα τοστάκι, γιαούρτι με δημητριακά δίνουν δύναμη, μεγαλύτερη ικανότητα συγκέντρωσής αλλά και μάθησης, η απόδοση τους είναι πολύ υψηλότερη και είναι πιο ευτυχισμένα και χαρούμενα γιατί αισθάνονται πλήρης. Σηκωθείτε λοιπόν 10 λεπτά νωρίτερα, και προετοιμάστε τα παιδιά σας με τον καλύτερο τρόπο που ξέρουμε εμείς οι γονείς.

Το κολατσιό είναι βασικό γιατί καλύπτει τις ανάγκες μέχρι το κυρίως γεύμα, οπότε το θέλουμε όσο το δυνατόν υγιεινό φτιαγμένο από τα χεράκια μας και όχι τα έτοιμα πηγμένα σε βούτυρα και άχρηστες κενές θερμίδες .

Μπάρες δημητριακών  με φυστικοβούτυρο, με ξηρούς καρπούς, Μάφιν με τυριά, με σπανάκι ντομάτα τυρί, με γαλοπούλα τυρί ή χωριάτικα μάφιν, ένα κομμάτι τυρόπιτα εύκολη με φυλλο σπανακόπιτα ή χορτόπιτα ή ένα σμοοθις, διάφορα σάντουιτς με ψωμάκι από τον φούρνο ή φτιαχτό από τα χεράκια σας ή λαχανικά κομμένα σε στίκς ή γιαούρτι με ξηρούς καρπούς, κουλούρια Θεσσαλονίκης  σουσαμένια, τυροπιτάκι, λαχανόπιτες τηγανιτές, αφράτα ολοστρόγγυλα πιτάκια, λαχανοπιτάκια φούρνου, πατατοπιτάκια γεμιστά, χωριάτικα πιτάκια φούρνου, ριζόπιτα, πιροσκί, αλευρόπιτα και άλλα πολλά.

Τα παιδιά όμως είναι παιδιά, από  τα παιδιά δεν μπορείς να κόψεις την ζάχαρη από την διατροφή τους. Μπορείς όμως να την περιορίσεις.

Ένα γλυκάκι που θα το φτιάξεις εσύ, με αγνές πρώτες ύλες ,θα είναι πιο ανώδυνο από τα γλυκά που κυκλοφορούν, τα οποία είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, trans λιπαρά οξέα .

Μια υπέροχη βελούδινη αρωματική γαλατόπιτα ή μπάρες δημητριακών με σοκολάτα, χιονούλες που είναι γεμάτες ζαχαρούχο γάλα, ρυζόγαλο, εύκολο παγωτό, τσουρέκι αφράτο, μωσαϊκό, λουκουμάδες, κρέπες, βαφλες , τρουφάκια και τόσα ακόμα γλυκάκια που ικανοποιούν την έντονη επιθυμία τους για γλυκό, αλλά είμαστε σίγουρες για την ποιότητα που έχουν φάει.

Είμαστε ότι τρώμε.

Εάν βάλουμε στα παιδιά μας σωστές βάσης διατροφής θα μεγαλώσουν με αυτές τις σωστές βάσεις. Πάντα θα προσέχουν να τρώνε υγιεινά, θα σέβονται το σώμα και τον εαυτό τους.

 *   Το κείμενο αυτό είναι καθαρά προσωπική μου άποψη  και όχι οδηγίες ή υποχρέωση , και δεν εμπλέκετε σε κρατική νομοθεσία.

Επιλεγμένα για εσάς

128407095_2826013754393700_3770767955183443587_n
elGreek