Παντζάρια σαλάτα

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter

Μια σαλατούλα απλή που έρχεται με συνοδεία αναμνήσεων από τα παιδικά μου χρόνια, για το γνωστό λόγο ότι βάφουν… και σα παιδάκι έτρεχα να φάω και να αλείψω τα χείλια μου για να φαίνονται κόκκινα!

Προσοχή λοιπόν λερώνει!!!

Τα παντζάρια (ή κοκκινογούλια) πωλούνται δεμάτι ή μόνο οι βολβοί (γουλιά)

Ανήκουν στην ίδια οικογένεια με το σπανάκι και είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, B1, B2, B6, B5, καροτένιο, μαγνήσιο, σίδηρο, κάλιο, φώσφορο, νάτριο, κ.ά.

Το κόκκινο χρώμα του οφείλετε στην χρωστική ουσία που ονομάζεται βηταλαίνη και παρουσιάζει έντονη αντιοξειδωτική δράση.

Βοηθά την καρδιά, αντιμετωπίζει ασθένειες όπως Αλτσχάιμερ και γεροντική άνοια. Καθαρίζει το αίμα, μειώνει την χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια,αποτρέπει συσσώρευση λίπους στο συκώτι.

Αντικαρκινική τροφή, έχει έντονη αιμομικτική δράση και ας μην ξεχνάμε ότι θεωρείται από αρχαιοτάτων χρόνων έξοχο αφροδισιακό. Λέγεται ότι η θεά Αφροδίτη έτρωγε πολλά παντζάρια για να διατηρήσει την ομορφιά και την υγεία της ανέπαφη.

Διαδικασία

  1. Όταν λοιπόν τα παίρνουμε δεμάτι με τα φύλλα, ξεκινάμε πρώτα να χωρίσουμε τους βολβούς από τα φύλλα.
  2. Κόβουμε λοιπόν στην ρίζα (εκεί που βγαίνουν τα φύλλα) τα κοτσάνια και κόβουμε την ρίζα του βολβού (εκείνο που μοιάζει με ουρίτσα)
  3. Πλένουμε τους βολβούς (γουλιά) και τα φύλλα πολύ καλά.
  4. Σε μια κατσαρόλα βάζουμε νερό και προσθέτουμε τους βολβούς.
  5. Είμαστε από πάνω, δεν φεύγουμε γιατί συνήθως δεν έχουν τον ίδιο όγκο, οπότε πρέπει να είμαστε εκεί να ελέγχουμε πότε είναι βρασμένα.
  6. Όταν βράσουν αφαιρούμε τον φλοιό  και το κόβουμε μικρά καρεδάκια.
  7. Σε ένα μπολ προσθέτουμε το κομμένο παντζάρι και το λάδι και το ξύδι μας και λίγο ψιλοκομμένο σκόρδο
  8. Τα φύλλα τα βράζουμε όπως βράζουμε τα άλλα χόρτα. 

Επιλεγμένα για εσάς

128407095_2826013754393700_3770767955183443587_n